ÄRR I ANSIKTET

Hola!

Här kommer ett vanligt inlägg från mig, inte ett inlägg som visar mina bilder eller någon form av guide i photoshop.

Jag läste och hörde på radio om ett litet kul fenomen. Man kan ju nästan säga att det handlar lite om photoshop om man ska vara väldigt långsökt. Det handlar om en undersökning från Personality and Individual Differences.

För att göra en lång historia kort så hade tidningen frågat runt 220 människor om ärr i ansiktet var attraktivt. Det visade sig att kvinnor drogs till män som hade ärr i ansiktet. Men dock bara för kortvariga förhållanden. Alltså män med ärr i ansiktet är sexigare, det är den killen som kvinnor vill ha med sig hem efter en blöt krogkväll.

Dock så var det bara ärr som var skapat av våld eller olycka som var attraktivt. Kvinnor vill ha den farliga killen för en natt.
Detta tycker jag är grymt roligt. Det kvinnliga könet vill ha helt vansinnigt len och utsmetad hy, något som oftast fixas i photoshop om man ser till reklambilder och liknande som skapar vårt ideal. Då borde man alltså sätta ärr i ansiktet på killar i t.ex JC-reklamen?

Hur kan detta vara såhär? En tjej som är väldigt fräsch hy vill vara med en ärrig farlig kille? Då måste man ha en väldig tråkig vardag om man måste krydda till det genom att vara med en "farlig" kille?

För att läsa artikeln klicka:
Metro  - här
The Telegrapher - här


Vad tycker ni? Ärr i ansiktet, bra eller anus?


"Rosor och törnen växer på samma buske."
-Kristian

Kommentarer
Postat av: Eva

Jag tycker ärr är lite läskiga och vill helst inte ens se dom så nej tack för mig, men å andra sidan skulle jag nog inte bry mig om ärren om jag fallit för killen på annat sätt. Men ytlig är jag, jag blev uppfostrad så :P

2008-11-19 @ 18:19:15
URL: http://www.metrobloggen.se/5221lovlie
Postat av: Mika

Det här stämmer väldigt bra.. Jag vet ju själv att det är teckniskt bevisat att kvinnor faller för svin till Män, så ärren är ingen nyhet. Det är Hett! :D

2008-11-23 @ 15:21:36
URL: http://mwiggberg.blogg.se/
Postat av: ninchen

snart är det december o jul o då ska du fota maaaaaaaaaaaj!! :-) hihi!!

2008-11-23 @ 18:28:09
Postat av: sandylou.

ärr är väl sådär... helheten is the shit tycker jag. å ligger det ngn cool sotry bakom ärret, då kan det vara hett!

2008-11-25 @ 13:22:38
URL: http://sandylou.blogg.se/
Postat av: Emser

Förslag till guider: Hur man gör rök, och hur man gör ett lysande sken, typ från ett lysrör eller en lampa.

2008-12-02 @ 23:00:18
Postat av: Emser

Förslag till guider: Hur man gör rök, och hur man gör ett sken, typ från ett lysrör eller en lampa.

2008-12-02 @ 23:02:25
Postat av: Alina

Hej! :) Har du lust att svara på hur man filmar sådär som du gör när du visar grejer i ph? :) något särskilt program? :)

2008-12-03 @ 20:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0