MITT PHOTOSHOP DOG

Tjotjim alla!

Idag visade sig att jag inte fick använda photoshop på min dator. Är tvungen att installera om det. Kommer göra detta nu innan jag måste bege mig till jobb. Men ikväll kommer en guide på hur man lägger sitt eget ansikte på en sedel. Precis som bilden jag gjorde för ett par dagar sen.

För er som precis sett Plåteriet och inte orkar kolla genom alla sidorna efter guider så kommer jag här länka till alla de guider jag har och en liten förklaring i detta inlägget vad varje guide innehåller.

Friläggningsguide (Avancerad)
Här går jag genom att utmärkt sätt på hur man frilägger ett objekt från sin bakgrund. Man ska helst ha lite erfarenhet i Photoshop för att kunna utnyttja detta sättet till fullo.

Ändra hårfärg

I denna guiden går jag genom hur man ändrar hårfärg väldigt lätt. Absolut inte det bästa sättet att frilägga håret men något av de snabbaste sätten.

Göra skäggstubb
Här fick Sebastian vara modell tack vare sin brist på skäggstubb. Jag går genom hur man lägger till en skäggstubb som ser nästan helt äkta ut.

Miniatyrlandskap
Denna guiden är otrolig snabb och resultatet blir otroligt bra. Man gör om en helt vanlig landskapsbild till ett miniatyrlandskap. Precis som när man var liten och lekte med tågbanor.

Varma eller kalla bilder
Bilder kan både vara varma eller kalla, antingen går de åt det varma röd/oranga hållet eller så går de åt det blåa hållet. Här förklarar jag lite hur man värmer upp eller kyler av en bild med justeringslager.

Oskarp mask
Denna guiden är ett önskemål från en kille som ville skärpa upp och förbättra sina produktfoton, mestadels då på datordelar.

Tre snabba
Här har jag tre snabba guider på hur man kan förändra sin bild. Jag visar hur man får mer djup i ögonen, ändrar ögonfärg och gör en bild lite mer skräckfilmsaktig.

Smeta ut huden

Här visar jag ett klassiskt trick hur man smetar ut huden i Photoshop, ungefär som alla bilder ni ser i hudkrämsreklamer m.m


Det har blivit en del guider märkte jag nu, och fler kommer. Men jag behöver er hjälp. Ni måste berätta vad ni vill kunna göra i Photoshop så jag kan visa hur.


"Den blinde tackar dig inte för att du räcker honom en spegel."
-Kristian


Kommentarer
Postat av: Annelie

Bra sida du har :) tummen upp

2008-11-12 @ 13:16:28
URL: http://iingemarsdotter.blogspot.com
Postat av: Annelie

Ödmjukost det va något nytt ;p

2008-11-12 @ 17:27:07
URL: http://iingemarsdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0