BETALA INTE FÖR SKRÄP!

Årets populäraste inom foto måste nog vara The Studio. Ett företag vars registrerade varumärke är "Modell för en dag".

Om man läser på deras "Om oss"-sida står det  "The Studio är ett nytänkande företag som fokuserar på mode, skönhet och kreativitet". Låter verkligen jättebra.
En hel del kompisar till mig har åkt dit och blivit sminkade, hårstylade och plåtade, men inte till en ringa summa pengar. Enligt deras prislista idag kostar det från 825:- att bli stylade och plåtad, där ingår då också tre bilder.
Om det nu hade blivit unika, kreativa bilder hade detta priset varit överkomligt, tyvärr är det så att alla som kommer dit och blir plåtade får exakt samma bilder. De får samma bakgrunder, de gör samma poser och många av de får samma sminkning.

Inget är skräddarsytt till kunden!

Man kan nästan jämnföra The Studio med en penn-fabrik, de har ett par olika layouter men resultatet blir alltid det samma.

Anledningen till att jag skriver detta är inte för jag är avundsjuk, absolut inte. Jag vill bara göra folk uppmärksamma på att betalar man pengar för en bild så ska man kunna kräva vissa saker i bilden.
T.ex.
  • Färgerna får inte vara utfrätta på sina ställen, det betyder att fotografen har klantat till ljuset.
  • Bakgrunden ska vara snygg, man ska inte godkänna om de har tejpat ihop aluminium-folie.
  • Det får inte synas slagskuggor som inte är önskvärda.
Så ni som kommer gå till The Studio, var lite kritiska, är ni inte nöjda med era bilder säg ifrån direkt.

Jag har sett skräckexempel på bilder från The Studio. En kompis till mig var och blev plåtad där med en svart klänning mot en svart skinnsoffa, när man inte kan urskilja dessa två är det ingen bra bild. Har även sett jättebra bilder på modellen där bakgrunden har varit bl.a då ihoptejpad skrynklig aluminium-folie.

Vill ni bli plåtade ordentligt, gå till någon som kan styla er bra, sök upp er närmsta utbildade fotograf. Oftast så kan säkerligen de lokala fotograferna lika mycket som The Studio om inte mer. Ni får då bra bilder som är mer skräddarsydda till er och inte är fotade som på ett band på en fabrik.


Går ni in på deras hemsida så ser ni givetvis bara bra bilder, detta är dock rätt självklart, en resebyrå visar heller inte de sämsta sidorna på sina resmål.

Jag vågar dock inte lägga upp de bilderna här som jag tycker är hemska då jag inte vet vad som står i deras modell-release papper.

Kommentarer
Postat av: Emelie Chronblad

Hej,



Har dom ändrat priserna? När jag var där så kostade det ingenting att bli stylad och sminkad, det var endast fotografierna som kostade från ca 820;- som du skrev :)

2008-09-29 @ 12:39:31
Postat av: Mikaela

Haha jaså? vad är det för avancerat med det? ;-)

2008-09-29 @ 12:42:24
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: matilda

Jag håller med dig, stylingen var inte så värst bra. Jag hade kunnat göra ungefär likadant som dom gjorde. Vi åkte egentligen bara dit för att vi fick stylingen & plåtningen gratis, vi tog det inte seriöst. Att vi sedan köpte bilderna är ju en annan sak. Jag har ingen som helst erfarenhet när det gäller foto etc men jag tycker att bilderna var bra och jag kommer nog aldrig bli fotad likadant igen, jag är ju verkligen ingen modell :p

2009-02-23 @ 20:11:19
URL: http://matildaxposed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0